Interview Moon Harbour (Dan Drastic)
Interview Moon Harbour (Dan Drastic)
15 years ago nobody really knew where the whole electronic music game was heading.
Editor Angelos Kouklakis
Sat 16 Apr 2016
Moon Harbour is more than 15 years alive. How do you feel about that? Is something that you imagined happening when you released your first catalog #?
Dan Drastic: 15 years ago nobody really knew where the whole electronic music game was heading. Labels were coming and going and we started just having in mind to release some of our own music. A couple of years later with a couple of club hits under our belt and a growing team in the office, we realized that we have something bigger going on than the little Deep House label of the early days.
How these 15 years changed the way of thinking about music in general and about Moon Harbour purpose of existence?
DD: In the early days we have focused on the music of Matthias Tanzmann and his close colleagues and without a real business plan. Over the years it became more professional and our release frequency went up. As a result of this development you can easily start to consider music more as a ‘product’. I think that is a specific circumstance for many people working with club music. We always try to aim higher when it comes to the quality of the music, even if a track sounds quite simple on the surface, we search for the little details that define the value of a track.
I think that “consistency” is a word which characterizes your label. Regarding your music style, artwork and the general idea behind Moon Harbour. Is that something essential for success or something which emerges after popularity comes?
DD: We think it is essential for success to be consistent, especially when it comes to music. Of course, we shifted our style from classic Deep House to more floor filling Tech House over the years. This came mainly through the fact that our DJ Sets were changing a bit as well. It is actually kind of nice when people tell me that they like that certain Moon Harbour sound.
Do you care about various charts and the frequency Moon Harbour releases appear on them around the net? Is this affecting the label planning?
DD: We usually try to not take them too seriously, although you always have to take them in consideration. Especially sales charts are quite important within the first weeks of a release. It is also quite flattering to get in like the Resident Advisor Top 50, because they are generated by the fans instead of algorithms.
You’ve recently released “Orbiter I” compilation including tracks from four artists of your label. What to anticipate in “Orbiter II”?
DD: The ‘Orbiter’ series is something Matthias came up with to accommodate several demos we liked very much, although we didn’t really have enough tracks to make a full release. And it is also a good way to feature younger artists on one release with more bigger acts. The next one is not finished yet. I am pretty sure there are some surprises on the way.
Do you feel confident talking about 20 years of Moon Harbour? How you see the label in the future and what are the plans for the next years?
DD: We don’t really think about the 20th anniversary yet. But thanks for the heads up, maybe we should start planning now. ;) For the near future, we have a new Inhouse compilation planned for the Summer and an artist album by somebody very special in the Fall.
Groove vs. Melody? What’s your choice?
DD: Groove.
Thanks a lot Dan for your time. Wishing the best for you and your label.
Η Moon Harbour μετράει πάνω από 15 χρόνια ζωής. Πως νιώθεις γι' αυτό; Είναι κάτι, που φανταζόσουν, όταν κυκλοφορήσατε τον πρώτο κατάλογο;
Dan Drastic: 15 χρόνια πριν, κανείς δεν ήξερε, στην πραγματικότητα, προς τα που πήγαινε όλο το παιχνίδι της ηλεκτρονικής μουσικής. Δισκογραφικές πήγαιναν κι έρχονταν, κι εμείς ξεκινήσαμε, έχοντας απλά στο μυαλό να κυκλοφορήσουμε λίγη από την δική μας μουσική. Κάνα δυο χρόνια αργότερα, έχοντας μερικά club hits στις αποσκευές μας και μια επεκτεινόμενη ομάδα στο γραφείο, συνειδητοποιήσαμε, ότι έχουμε στα χέρια μας κάτι μεγαλύτερο από το μικρό Deep House label του πρώτου καιρού.
Πως μετέβαλαν αυτά τα 15 χρόνια, το σκεπτικό σου, σχετικά με την μουσική εν γένει, και με τον σκοπό ύπαρξης της Moon Harbour;
DD: Τον πρώτο καιρό είχαμε αφοσιωθεί στη μουσική του Matthias Tanzmann και των στενών συνεργατών του, δίχως ένα πραγματικό επαγγελματικό σχέδιο. Μέσα στα χρόνια, τα πράγματα έγιναν πιο επαγγελματικά και η συχνότητα των κυκλοφοριών μας αυξήθηκε. Σαν αποτέλεσμα αυτής της ανάπτυξης, εύκολα αρχίζεις να σκέφτεσαι την μουσική περισσότερο σαν «προϊόν». Πιστεύω, ότι αυτό είναι μια συγκεκριμένη συνθήκη για πολλούς, που δουλεύουν στην club μουσική.
Εμείς, πάντα προσπαθούμε να στοχεύουμε ψηλότερα, αναφορικά με την ποιότητα της μουσικής. Ακόμα, κι αν ένα track ακούγεται αρκετά απλό επιφανειακά, ψάχνουμε για τις μικρές λεπτομέρειες, που θα ορίσουν την αξία του κομματιού.
Νομίζω, πως η «συνέπεια» είναι η λέξη, που χαρακτηρίζει το label. Δεδομένου του μουσικού στιλ, του artwork και της συνολικής ιδέας πίσω από το Moon Harbour. Είναι αυτό απαραίτητο συστατικό για την επιτυχία ή είναι κάτι, που αναδύεται, αφού έρθει η αναγνώριση;
DD: Θεωρούμε, ότι είναι ζωτικό στοιχείο για την επιτυχία το να είσαι συνεπής, ειδικά, όσον αφορά τη μουσική. Φυσικά, μεταβάλαμε το στιλ μας μέσα στα χρόνια, από την κλασική Deep House σε πιο χορευτική Tech House. Αυτό προήλθε κυρίως, μέσω του γεγονότος, ότι τα DJ Sets μας άλλαζαν κι αυτά λιγάκι. Η αλήθεια είναι, ότι είναι κάπως ωραίο, όταν οι άνθρωποι μου λένε, ότι τους αρέσει ο συγκεκριμένος Moon Harbour ήχος.
Σε ενδιαφέρουν τα διάφορα charts και η συχνότητα, που οι κυκλοφορίες της Moon Harbour εμφανίζονται σε αυτά μέσα στο διαδίκτυο; Επηρεάζει αυτό τον προγραμματισμό της δισκογραφικής;
DD: προσπαθούμε να μην τα παίρνουμε και πολύ σοβαρά, αν και πάντα, πρέπει να τα λαμβάνουμε υπόψιν. Ειδικά, τα charts των πωλήσεων είναι αρκετά σημαντικά στις πρώτες βδομάδες, έπειτα από μια κυκλοφορία. Είναι επίσης, πολύ κολακευτικό να μπαίνεις στο Resident Advisor Top 50, επειδή τροφοδοτείται από τους fans, κι όχι από αλγόριθμους.
Πρόσφατα, κυκλοφορήσατε το compilation “Orbiter I”, που περιλαμβάνει κομμάτια από τέσσερις καλλιτέχνες της εταιρίας. Τι να περιμένουμε στο “Orbiter II”;
DD: Η σειρά των “Orbiter” είναι κάτι, που εφηύρε ο Matthias για να φιλοξενηθούν διάφορα demos, που μας άρεσαν πάρα πολύ, αν και δεν είχαμε αρκετά tracks για να κάνουμε ένα full release. Και είναι, επίσης, ένας καλός τρόπος να συμπεριλάβουμε νεότερους καλλιτέχνες σε μεγαλύτερες δράσεις. Το επόμενο δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη. Είμαι αρκετά σίγουρος, ότι έρχονται μερικές εκπλήξεις.
Νιώθεις αυτοπεποίθηση να μιλάς για τα 20 χρόνια της Moon Harbour; Πως βλέπεις την εταιρία στο μέλλον και ποια είναι τα πλάνα για τα επόμενα χρόνια;
DD: Η αλήθεια είναι, ότι δεν σκεφτόμαστε την επέτειο των 20 χρόνων ακόμα. Αλλά ευχαριστώ για την υπενθύμιση. Ίσως πρέπει να αρχίσουμε να το οργανώνουμε τώρα. ;) Στο κοντινό μέλλον, έχουμε δρομολογήσει ένα νέο Inhouse compilation για το καλοκαίρι, και το άλμπουμ ενός καλλιτέχνη από κάποιον πολύ ξεχωριστό για το φθινόπωρο.
Groove vs. Μελωδία. Τι επιλέγεις;
DD: Το groove.
Ευχαριστούμε πολύ για τον χρόνο σου, Dan. Ευχόμαστε τα καλύτερα για σένα και το label.